مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23397 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

براي افزايش رشد شخصيتي مثبت در خانواده و اجتماع چه راهي را پيشنهادمي كنيد؟
هر چند اين سؤال چندان شفاف و روشن نيست و ضروري است سؤال كننده محترم توضيح بيشتري درباره مشكل و يا مسأله اي كه با آن روبروست بيان كنند تا بتوان راه حل و پاسخ مناسب به آن ارائه شود ولي در عين حال به كلياتي در اين رابطه اشاره مي شود: 1. جايگاه خود را در بين اعضاء خانواده، دوستان و ديگر محيطها مورد شناسايي قرار داده و بر اساس آن به اظهار نظر درباره موضوعات مطرح شده اقدام نماييد زيرا به ميزان نفوذ اجتماعي و جايگاه و نقشي كه فرد در بين جمع دارد مي تواند به اظهار نظر بپردازد و افراط و تفريط در اين رابطه مخلّ به شأن و منزلت شخص است. 2. تا زماني كه از شما تقاضاي اظهار نظر درباره موضوعي خاص نشده نقطه نظرات خود را مطرح نكنيد 3. اگر درباره موضوعي با شما مشورت كردند. در صورت آگاهي داشتن از آن بطور منطقي، مستدل نظرات پيشنهادي خود را مطرح نمائيد و از آنچه كه شناخت كافي نداريد اظهار بي اطلاعي كنيد و به كار شناس مربوطه ارجاع دهيد. و نخواسته باشيد براي حفظ به اصطلاح شخصيت خود اظهار نظر غير صحيح كنيد. 4. سعي كنيد هنگام سخن گفتن به خصوص با بزرگتر از خود ادب و نزاكت را رعايت نموده و حتي المقدور آداب و رسوم فرهنگي و اجتماعي آن جمع را مورد توجه قرار دهيد. 5. و متناسب با فردي كه با او به گفتگو نشسته ايد از جملات و كلمات مؤدبانه و محترمانه استفاده كنيد. 6. ايجاد و حفظ روابط عاطفي با اعضاي خانواده، دوستان، هم كلاسي ها و... يكي ديگر از عوامل رشد شخصيتي مثبت است. بنابراين سعي كنيد روابط صميمانه و دوستانه خود را با ديگران و نزديكان و اطرافيان خود داشته باشيد. به اين منظور لازم است ضمن رعايت اصول و آداب اخلاقي، با دلسوزي تمام در گره گشايي و كمك به آنها تلاش كنيد. در منزل به والدين در خوابگاه به دوستان و هم اتاقي ها در دانشگاه به هم كلاسي ها در زمينه هاي مورد نيازشان به آنها كمك كرده و يا حداقل با آنها ابراز همدردي نمائيد. 7. از وظيفه خود در محيط خانه و در جمع دوستان و ا جتماع در برابر افراد مختلف، شناخت كافي پيدا نموده و در جهت به انجام رساندن آن تلاش كنيد زيرا در روابط اجتماعي انسان با ديگران، فرد وظائف و مسئوليتهاي گوناگوني دارد كه با حفظ و انجام آنها جايگاه خود را در جمع مي تواند تثبيت و توسعه دهد. ضمناً براي اطلاعات بيشتر به سه كتاب معرفي شده مراجعه نمائيد. 1. آداب معاشرت نوشته علي قائمي 2. دوستي و دوستان از انتشارات آستان قدس رضوي نوشته سيد هادي مدرسي. 3. آئين دوست يابي، نوشته ديل كارنگي.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.